Harsányi Pincészet

Köszönjük, hogy érdeklődik boraink iránt! Kérjük, amennyiben webáruházunk vásárlója kíván lenni, olvassa el figyelmesen a vásárlásra vonatkozó részletes szabályainkat. Vásárlóink a webáruház nyújtotta szolgáltatások igénybevételével az általános szerződési feltételek rendelkezéseit kötelező érvényűnek fogadják el magukra nézve.

Jelen dokumentum a www.harsanyipinceszet.hu honlapon üzemelő webáruház (a továbbiakban: Webáruház) használatára vonatkozó általános szerződési feltételeket (továbbiakban „ÁSZF”) tartalmazza.

I. A Webáruház tulajdonosának és üzemeltetőjének adatai (Webáruházat üzemeltető):

Cég neve: Harsányi Gábor egyéni vállalkozó
Székhely: 1165 Budapest, Hangulat utca 14.
Telephely: 3950 Sárospatak, Kossuth Lajos u. 25.
Bankszámlaszám: 10300002-10620969-49030016
E-mail cím: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Tel: +36 70 4426 146
Adószám: 64364863-2-42
NAIH szám: NAIH-141419/2018
Nyilvántartó hatóság: Budapest Főváros 16. ker. Önkormányzat
Nyilvántartási száma: 9235378

II. A megrendelés és szerződéskötés menete

A létrejött szerződés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény 5. és 6. §-ában foglaltak az irányadók. Az elektronikus úton létrejött szerződés írásbeli szerződésnek minősül, melyet rendelési azonosítóval látunk el, így az utólag hozzáférhető és megtekinthető.A Ptk. 6:7.§ (3) bekezdése alapján a megkötendő szerződés írása foglalt szerződésnek minősül. 

Szerződés nyelve: Magyar

Felhasználó a Webáruház oldalainak böngészésével, valamint érvényes regisztrációjával elfogadja és magára nézve kötelező érvényűnek ismeri el jelen dokumentum tartalmát.

Alkoholtartalmú termékre vonatkozóan megrendelést csak 18 év feletti személy számára teljesítünk.

Honlapunkra regisztrációt csak 18 éven felüli személytől fogadunk el, ezért minden megrendelőnknek már a regisztrációkor nyilatkozni kell arról, hogy elmúlt 18 éves.

A rendelés folyamata, az elektronikus szerződéskötés lépései:

  1. Regisztrációt követően belép a webáruházba
  2. Kiválasztja a termék(ek)et
  3. Kitölti az információs ablakot (szállítás módja, fizetési mód).
  4. Elküldi a megrendelést
  5. Rendeléséről automatikus visszaigazolást kap e-mail-ben, amely tartalmazza a rendelés adatait.
  6. Felvesszük Önnel a kapcsolatot a kiszállítás egyeztetéséhez.
  7. A futárszolgálat házhoz viszi a küldeményt.

A webáruházunkból történő  vásárlás fizetési kötelezettséggel járó megrendelésnek minősül.

A webáruházból történő vásárlás feltétele a honlapon történő regisztráció. A regisztrációs lap elküldését követően a jelentkezéskor megadott e-mail címre visszaigazoló e-mailt küldünk.

Regisztrált felhasználóink a sikeres regisztrációt követően az általuk megadott felhasználó névvel és jelszóval tudnak a későbbiekben a fiókjukba belépni. Webáruházunkból rendelni csak a fiókba történő belépést követően tudnak vásárlóink.

A kiválasztott termék megvásárlásához annak kosárba helyezése szükséges. A kosár tartalma bármikor ellenőrizhető, változtatható, vagy akár törölhető. A sikeres vásárláshoz kérjük pontosan megadni a szállítási címet, a fizetési és szállítási módot, majd ezt követően lehet a rendelést véglegesíteni.

Kérjük, ügyeljen a megadott adatok helyességére, hiszen a terméket ezek alapján számlázzuk és szállítjuk ki!Adatbeviteli hibák kijavítására a „Rendelés megerősítése” gomb megnyomása előtt van lehetőség.Kérjük, azt a telefonszámot, illetve e-mail címet adja meg, melyen megrendelésével kapcsolatban el tudjuk Önt érni, illetve melyen a futárszolgálat értesíteni tudja majd csomagja pontos érkezéséről!

Megrendelését - a rendelés adataival együtt - a regisztrációkor megadott e-mail címen automatikusan igazoljuk vissza.

A megrendeléssel a Megrendelő és a Webáruházat üzemeltető között adásvétel jön létre. A szerződés mint távollevők között létrejött megállapodás a Webáruházat üzemeltető ajánlati kötöttségén alapul. Webáruházatüzemeltető mint ajánlattevő a honlapon közzétett feltételek szerint hirdeti termékeit. Megrendelő a honlapon történő regisztrációt követő sikeres megrendeléssel elfogadja Webáruházat üzemeltető ajánlatát. Közöttük a szerződés a megrendelésről szóló visszaigazoló e-mailnek Megrendelőhöz történő megérkezésével jön létre, ráutaló magatartással. A visszaigazoló e-mail akkor tekintendő megérkezettnek, amikor az a címzett számára hozzáférhetővé válik.Amennyiben a visszaigazolás a megrendelés elküldésétől számított 48 órán belül a Megrendelőhöz nem érkezik meg, a Megrendelő mentesül az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól.

Hiányos vagy hibás megrendelőlap kitöltés esetén az előbbiekből eredő károkért, illetve a folyamat közben felmerülő technikai problémákért a Webáruház üzemeltetője felelősséget nem vállal. A hibásan megadott címzési, vagy más jellegű adatok, információk esetén felmerülő szállítási vagy egyéb többletköltség a vásárlót terheli.

A szerződés a Ptk. (6) 3.§ a) pontja értelmében a szolgáltatások kölcsönös teljesítésével megszűnik.

III. Megrendelés módosítása

A megrendelés kizárólag addig módosítható, míg a futárnak átadásra nem kerül.A módosítási igényét kérjük, ügyfélszolgálatunkon jelezz a szokásos módokon (telefonszám, e-mail cím vagy kapcsolat felvételi űrlap)

VI. Kiszállítás

Webáruházat üzemeltető a megrendeléseket 3-5 munkanapon belül juttatja el a Megrendelőhöz. A rendelések hétköznap, napi rendszerességgel kerülnek kiszállításra.

A szállítási költségek:

Csomagküldési tarifánk a megrendelés végösszegétől függ:

  • Budapesti kiszállítás esetén 1-15 000 Ft-ig 1 990.- Ft, 15 001 Ft-tól a szállítás ingyenes.
  • Budapesten kívüli szállítás esetén 1-25 000 Ft-ig 2490 Ft, 25 001 Ft-tól ingyenes.

(A megadott szállítási árak tartalmazzák az utánvét költségét és az ÁFA-t.)

Ingyenes házhozszállítás:

Ingyenesen kiszállítjuk megrendelését az ország bármely pontjára, amennyiben 25.000 Ft összérték felett rendel.

Nagykereskedelmi rendelés esetén az ingyenesen kiszállítást 40.000 Ft - feletti megrendelésnél vállaljuk.

Csomag méretére és súlyára vonatkozó adatok:

A kézbesíthető küldemények maximális súlya nem haladhatja meg a 40 kg-ot.

Amennyiben megrendelése nagy terjedelmű illetve 40 kg fölötti súlyú, a szállításról személyesen egyeztetünk Önnel.

Hivatalos viszonteladóinknál a szállítás feltételeit egyedileg állapítjuk meg.

Csomag újrakézbesítés:

Amennyiben mi elküldtük a megrendelt csomagot, és azt többszöri próbálkozásra sem sikerül Megrendelőnek átadni, a futár a megrendelt terméket automatikusan visszaszállítja.

Megrendelő kezdeményezheti, hogy a csomagot a szállítási költség újbóli felszámításával újra elküldjük. Akkor indítjuk útjára ismét a csomagot, ha annak ellenértéke a bankszámlánkon (átutalással) jóváíródott!

Amennyiben egy címről két vagy több alkalommal is visszakapjuk a csomagot, cégünk fenntartja a jogot, hogy erre a névre és címre a továbbiakban ne küldjön csomagot.

V. Fizetési módok, számlázás

Webshopunk jelenleg kétféle fizetési módot kínál:

  1. Utánvéttel, a futárnál készpénzben
  2. Banki átutalással a Harsányi Gábor Péter Egyéni Vállalkozás (cégnév) MKB Banknál vezetett MKB Bank 10300002-10620969-49030016 számú számlájára

A számlát a csomagban küldjük; amennyiben ez Önnek nem felel meg (pl. inkább postán kéri vagy személyesen), kérjük jelezze ezt a megrendeléskor.

VI. Az áru átvétele

Megrendelő köteles a kiszállítás időpontjában illetve személyes átvételkor, a csomagot tételesen ellenőrizni és hiánytalan teljesítés esetén az átvételi elismervényt aláírni.

Amennyiben bármilyen sérülést talál a csomagon, kérjük, még a szállító cég alkalmazottjának jelenlétében jegyzőkönyvben rögzítse, és cégünkhöz feltétlenül jutassa el. Amennyiben a kiszállított csomagban nem a megrendelt árut találja, kérjük, jelezze írásban vagy telefonon cégünknek.

Az megrendelésért az áru kézhezvételéig teljes körű felelősséget vállalunk. A hibás vagy sérült árut 5 munkanapon belül cseréljük, vagy pótoljuk saját költségünkre. Ha Megrendelő a hibás szállítás vagy az áru szállításkori sérülése miatt eláll a megrendeléstől, akkor a már megfizetett áru ellenértékét visszafizetjük.

Az áru átvételét követően a szállítással kapcsolatos reklamációkat nem áll módunkban elfogadni.

Megrendelésével és a szállítással kapcsolatos reklamációit, észrevételeit az alábbi email címenvárjuk: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. vagy a +36 70 442 6 146-es telefonszámon, amelyre legkésőbb 30 napon belül érdemi választ adunk.

VII. Készlethiány és előrendelés

Készlethiány esetén 2 munkanapon belül értesítjük Megrendelőt a termék megérkezésének várható időpontjáról. Ekkor eldöntheti, hogy megrendelését előrendelésként kezeljük-e.

Előrendelését bármikor visszamondhatja, és az előrendelés visszamondásának semmilyen anyagi következménye nincs.

Amennyiben megrendelése tartalmaz készleten található és nem található terméket is, úgy a Megrendelővel történő egyeztetés szerint járunk el. Igénye szerint megvárhatjuk, amíg a hiányzó termék megérkezik, de kiszállíthatjuk a készleten lévő termékeket és a hiányzó terméket külön is.

VIII. Regisztrációs fiókhoz kapcsolódó adatok kezelése

Felhasználó a regisztrációval hozzájárul, hogy adatait Webáruházat üzemeltető a szükséges mértékig kezelje, mindezt bizalmasan, az Adatvédelemi nyilatkozatban foglaltaknak megfelelően.

Felhasználó bármikor jogosult a regisztrációja törlését kérni az Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. e-mail címen. Az üzenet megérkezését követően haladéktalanul gondoskodunk a regisztrációja törléséről. Felhasználói adatai a törlést követően azonnal eltávolításra kerülnek a rendszerből; ez azonban nem érinti a már leadott rendelésekhez és teljesített megrendelésekhez kapcsolódó adatok és dokumentumok megőrzését, azok törlése nem lehetséges.

Felhasználó vállalja, hogy a regisztráció során megadott személyes adatait szükség szerint frissíti annak érdekében, hogy azok időszerűek, teljesek és a valóságnak megfelelőek legyenek (Adataim menüpont alatt). Ezen kötelezettség elmulasztásából származó károkért és többletköltségekért a felelősség Felhasználót terheli.

IX. Elállási jog

Amennyiben a termék átvétele után úgy dönt, hogy mégsem kéri a terméke(ke)t, lehetősége van 14 napon belül indoklás nélkül elállni a vásárlástól. Ennek módjáról a távollévők között kötött szerződésekről szóló, 17/1999. kormányrendelet rendelkezik.

Elállási szándékát írásban, e-mailben (Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.) vagy postai levél (1165 Budapest, Hangulat utca 14.) útján közölheti velünk. Elállási jogával személyes átvétel esetén is élhet!

Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek tekintjük, ha az elállásra irányuló nyilatkozatot 14 napon belül (akár a 14. napon) elküldi nekünk. Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mail értesítés esetén az e-mail küldésének időpontját vesszük figyelembe a határidő számítás szempontjából. Kérjük, hogy levelét ajánlott küldeményként adja postára, hogy egyértelműen bizonyítható legyen a feladás dátuma.

Elállás esetén a termék visszajuttatásának költségei a vásárlót terhelik. A vásárlót ezen felül egyéb költség nem terheli.

Az utánvétellel visszaküldött csomagot nem áll módunkban átvenni, az ilyen csomag visszajuttatásának költsége is a vásárlót terheli!

Már felbontott terméket csak akkor tudunk visszavenni, ha a csomagolás részei, a termék és annak tartozékai, valamint a leírása is sértetlen állapotban van.

A visszaküldött termék árát a szállítási díjjal együtt (ha volt) haladéktalanul, de legkésőbb 30 napon belül visszautaljuk az Ön számára. A visszatérítés vonatkozik a termék vásárló részére történő kiszállítási költségeire is, kivéve, ha az elállással érintett termékkel együtt más olyan termék is kiszállításra került, amely tekintetében a vásárló nem élt elállási jogával.

A termékeket lehetőség szerint ajánlott küldeményként juttassa vissza a címünkre, hogy biztosan megérkezzen, utánvéttel feladott terméket nem áll módunkban átvenni!

X. Árazás és termékinformáció

Az oldalon feltüntetett árak bruttó árak. A Webáruházban feltüntetett árak visszavonásig vagy megváltoztatásig érvényesek. A Webáruházban feltüntetett termékképek, videók és készletinformációk tájékoztató jellegűek, így eltérhetnek a valóságtól. A feltüntetett árak nem tartalmazzák a szállítással kapcsolatos költségeket!

Nem vállalunk felelősséget a gondosságunk ellenére és/vagy a rendszer hibájából eredően hibásan feltüntetett árért, illetve a nyilvánvalóan téves, a termék közismert nagyságrendű árától jelentősen eltérő, irreális árért. Ilyen esetekben nem vagyunk kötelesek a terméket a weboldalon hibásan feltüntetett áron értékesíteni vásárlóink részére. Hibás ár feltüntetése esetén, azonnal e-mailben tájékoztatjuk a vásárlót arról, hogy a termék mellett feltüntetett ár hibás és felajánljuk neki a termék valós áron történő megvásárlásának lehetőségét. Ilyen esetben a vásárló eldöntheti, hogy megrendeli valós áron a terméket vagy minden hátrányos jogkövetkezmény nélkül lemondja a megrendelést.

Az árucikkek tulajdonságait, jellemzőit a termékhez tartozó konkrét oldalon ismerheti meg. A termékekről megjelenő képek általában a tényleges árut ábrázolják, amennyiben ettől jelentős eltérés van, az a kép mellett feltüntetésre kerül.

Az áruházban rendelés feladása nélkül is tájékozódhat termékeinkről. Ebben az esetben az adatainak megadása nem szükséges.

XI. Tájékoztató a kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról

a) Kellékszavatosság

Vásárlóink aWebáruházat üzemeltető hibás teljesítése esetén kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Vásárlónk – választása szerint–az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az általa választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Webáruházat üzemeltető számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Megrendelő is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Megrendelő viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

Megrendelő köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

Megrendelő a Webáruházat üzemeltetővállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Megrendelő igazolja, hogy a terméket a Webáruházat üzemeltetővállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Megrendelő köteles bizonyítani, hogy a Megrendelő által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

b) Termékszavatosság

Ingó dolog (termék) hibája esetén Megrendelő – választása szerint – az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Termékszavatossági igényként Megrendelő kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Termékszavatossági igényét Megrendelő a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Megrendelőnek kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

 c) Jótállás

Termékeink jellegére tekintettel jótállást nem vállaluk.

XIIPanaszügyintézés

A Webáruház működésével, megrendelési, és szállítási folyamatokkal kapcsolatban, illetőleg a termékekkel kapcsolatosan felmerülő bármilyen kérdés esetén az alább feltüntetett elérhetőségeken keresztül tud velünk kapcsolatba lépni.

Kapcsolattartás:

Ügyfélszolgálat: +36 70 4426067

E-mailben az Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. címen állunk rendelkezésére.

Weboldalunkon keresztül is küldhet üzenetet a Kapcsolat menüpontban.

Amennyiben további kérdése adódna az áruház működésével kapcsolatban, kérjük, lépjen kapcsolatba vevőszolgálatunkkal, ahol munkatársaink készséggel állnak rendelkezésére.

XIII. Online Vitarendezési Fórum

Kötelezettséget vállalunk az alternatív vitarendezési fórum igénybevételére a fogyasztói jogvitáik rendezéséhez. Az Európai Bizottság által fejlesztett és üzemeltetett online vitarendezési platformot itt érheti el.

Az online vitarendezési platform használata regisztrációt igényel az Európai Bizottság rendszerében, majd bejelentkezés után a fogyasztó benyújthatja panaszát a honlapon keresztül, ha nem sikerült közvetlenül rendeznie a jogvitáját a vállalkozással. A panasz benyújtását követően az online vitarendezési platform azonnal továbbítja azt az ellenérdekű félnek. Ezt követően az érintetteknek meg kell egyezniük egy alternatív vitarendezési fórumról, amely végső soron el fog járni a közöttük fennálló ügyben. Azokról a fórumokról, amelyek eljárhatnak az esetükben, a platform tájékoztatja a feleket. Amint megszületik a megállapodás a vitarendezési fórumról, az online platform oda továbbítja a panaszt. Ha a feleknek nem sikerül 30 napon belül megegyezniük, vagy ha a platform sem tud a benyújtott adatok alapján olyan alternatív vitarendezési fórumot azonosítani, amelynek hatásköre van eljárni, a panasz további feldolgozására nem kerül sor.

XIV. Egyéb rendelkezések

Webáruházat üzemeltető jogosult a jelen ÁSZF-et a vásárlói előzetes tájékoztatása mellett, egyoldalúan is módosítani. A módosított rendelkezések a hatályba lépést követően a Webáruház első használata alkalmával válnak hatályossá Megrendelővel szemben, a módosítást követő megrendelésekre vonatkozóan.

Webáruhazáat üzemeltető jogosult továbbá arra, hogy bármikor, bármilyen változtatást, javítást hajtson végre a Webáruházban vásárlóinak előzetes figyelmeztetése nélkül, továbbá fenntartja a jogot, hogy a Webáruházat más domain név alá helyezze át.

Ha a Webáruházban kifogásolható tartalmat észlel, kérjük, hogy azt haladéktalanul jelezze Webáruházat üzemeltető felé, és ha jóhiszemű eljárásunk során a jelzést megalapozottnak találjuk, az információ haladéktalanul törlésre kerül, vagy azt módosítjuk.

XV. Felhasználási feltételek elfogadása

A Webáruház használatával Ön kijelenti, hogy a felhasználási feltételeket megértette, azokat tudomásul vette, és az oldal használatának feltételeként elfogadja.

XVI. Felügyeleti szervek

A Fogyasztónak panasza esetén lehetősége van békéltető testülethez fordulni, melyek elérhetőségét itt találja:

Budapesti Békéltető Testület
Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Telefonszáma: (1) 488-2131
Fax száma: (1) 488-2186
Elnök: Dr. Baranovszky György
E-mail cím: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Honlap:  www.bekeltet.hu

A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a Szolgáltató kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban. Online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén az eljárásra kizárólag a fővárosi kereskedelmi és iparkamara mellett működő békéltető testület illetékes.

Fogyasztóvédelmi panasz

A fogyasztók 2017. január 1-től panaszaikkal elsősorban a területileg illetékes járási hivatalokhoz fordulhatnak. Elérhetőségeket itt találhatnak: http://jarasinfo.gov.hu/.

 

 

Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért.